مقالات

استفاده از تکنیک های مصاحبه تخصصی

اگر قبلاً مدیران پروژه را استخدام نکرده اید، استخدام یک پیمانکار یک تجربه کاملاً جدید برای شما خواهد بود. به طور کلی، پیمانکار سعی می کند شما را به خاطر این کار به تنهایی بفروشد زیرا این کار اوست. در همان زمان، شما سعی می‌کنید پیمانکار را بفروشید تا پروژه شما را اجرا کند، زیرا قیمت مناسب است و کار او را دوست دارید یا شاید بازار در حال حاضر واقعا شلوغ است. در شرایطی که همه مشتاق شروع به کار هستند، مسائل مهم مانند سازگاری، می‌تواند از بین برود – که منجر به مشکلات پرتنش و انتظارات برآورده نشده بعداً در پروژه می‌شود. شما باید مطمئن شوید که نه تنها سؤالات درست می‌پرسید، بلکه از روش‌های مؤثر برای دریافت پاسخ‌های مورد نظرتان نیز استفاده می‌کنید. لیست زیر شامل برخی از تکنیک های مصاحبه آزموده شده و واقعی است که به شما کمک می کند تا بهترین پیمانکار را برای شغل خود پیدا کنید:

بگذارید پیمانکار صحبت کند. اگر بیش از 25 درصد صحبت‌ها را انجام می‌دهید، این شما هستید که مصاحبه می‌کنید. بگذارید پیمانکار به شما توضیح دهد که چرا این کار را می خواهد. یک لیست استاندارد از سوالات برای هر مصاحبه داشته باشید که به پیمانکار اجازه می دهد به شما بگوید که دوست دارد با آن کار کند و چه خدماتی ارائه می دهد. (ما دقیقاً چنین لیستی را در برگه تقلب در جلوی این کتاب ارائه می دهیم.)

بگذارید پیمانکار به شما بگوید که چه می خواهد. اگر درباره سبک و نیازهای او سؤالات «بله یا نه» بپرسید، او مطمئناً سعی می کند بر اساس آنچه فکر می کند به دنبالش هستید پاسخ دهد. درعوض از او سوالاتی در مورد پروژه ایده آل و بدترین پروژه ای که تا به حال داشته است بپرسید. به جزئیات در مورد علاقه و ناپسند بودن او بپردازید. شما حداقل شش ماه در این پروژه با او کار خواهید کرد و هیچ چیز بدتر از یک پیمانکار ناراضی نیست.

به او سناریوهای مشکل بدهید. هرکسی می‌تواند پروژه‌ای را اجرا کند که همیشه کاملاً روان پیش می‌رود. شما می خواهید بدانید که او چگونه با موقعیت های مشکل برخورد می کند. داستان هایی از موقعیت های کابوس ایجاد کنید و از او بپرسید که چگونه با آنها برخورد می کند. به عنوان مثال، اگر فریم‌ساز و لوله‌کش با هم درگیر شوند و یکی قبل از اتمام کار از کار خارج شود، چه می‌شود؟ اگر او با سؤالات خود می لرزد، می دانید که او قدرت مدیریت پروژه شما را ندارد.

این پروژه خانه شماست و پس انداز شما در خطر است. سازش تا حدی اشکالی ندارد، اما شما باید یک تجربه خوب در ساخت و ساز داشته باشید تا از خانه خود به طور کامل پس از نقل مکان کنید. تصور نکنید که پیمانکاران همه یکسان هستند. یکی را انتخاب کنید که به شما احساس راحتی و امنیت می دهد و سپس ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *